[ad_1]
والمارت پس از اعلام تمایل به خرید شرکت Vizio در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) اکنون با انجام موفقیتآمیز این معامله به ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار، رسما مالک تولیدکنندهی تلویزیونهای هوشمند ویزیو شد.
والمارت باور دارد که خرید ویزیو، با تقویت بخش تبلیغات و دادههای آن شرکت که با نام Platform Plus شناخته میشود و سهم قابل توجهی از سود ناخالص ویزیو را تشکیل میدهد، به رشد چشمگیر کسبوکار تبلیغاتی والمارت کمک خواهد کرد.
تمام اطلاعات جمعآوریشده، محرک قدرتمندی برای گسترش فعالیتهای تبلیغاتی والمارت خواهند بود. این شرکت پیشتر با بهرهگیری از اطلاعات خریداران، در پلتفرمهای پرطرفداری همچون دیزنی پلاس و هولو تبلیغ کرده بود.
والمارت با خرید ویزیو قادر خواهد بود تا فرصتهای تبلیغاتی گستردهتری را در تلویزیونهای ویزیو، چه در فروشگاهها و چه در منازل مشتریان، ایجاد کند.
معاملهی جدید والمارت، نگرانیهایی را در میان فعالان حوزهی حریم خصوصی برانگیخته است. ویزیو پیشتر به دلیل جمعآوری دادههای کاربران بدون کسب مجوز لازم و استفاده از آنها در فعالیتهای تبلیغاتی، با انتقادات گستردهای مواجه شده بود. در سال ۲۰۱۷، ویزیو بهدلیل تخلف در این زمینه، مبلغ ۲٫۲ میلیون دلار جریمهی نقدی را به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرداخت کرد.
مقالههای مرتبط
معاملهی جدید میتواند به ویزیو کمک کند تا با سایر برندهای تلویزیون که به تبلیغات بهعنوان منبع درآمد مهم خود متکی هستند، رقابت کند. Roku که سال گذشته فروش تلویزیونهای خود را آغاز کرد، ۹۰۸٫۲ میلیون دلار درآمد تبلیغات و اشتراک در سه ماههی سوم سال ۲۰۲۴ داشت. جدیدترین گزارش درآمد ویزیو نشان میدهد که این شرکت حدود ۳۷٫۱۷ دلار بهازای هر کاربر درآمد دارد.
با وجود خرید ویزیو از سوی والمارت، هر دو شرکت در آیندهی نزدیک به طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ویلیام وانگ، مدیرعامل ویزیو، در سِمَت خود باقی خواهد ماند.
[ad_2]