بلوبانک تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان وام ارائه کرده است

[ad_1]

بلوبانک امروز، بیست‌ونهم آذر ماه، رویداد blu IO را برگزار کرد. مدیران این مجموعه در این مراسم از دستاوردهای خود در ۶ سالی که از آغاز فعالیت‌شان گذشته، گفتند. از رسیدن به ۱۰ میلیون کاربر عضو بلوبانک تا ارائه ۲۵ هزار میلیارد تومان وام بانکی ازجمله دستاوردهایی بود که مدیران این نئوبانک در مراسم امروز خود اعلام کردند.

رضا حیدری، مدیرعامل بلوبانک، در ابتدای این مراسم از دغدغه ایجاد تفاوت و تمایز در نظام بانک‌داری کشور گفت که به گفته او اولین ویژگی‌ای بوده که بلو در نظر داشته و با همین هدف فعالیت خود را شروع کرده است. حیدری از نتایج ایجاد این تمایز می‌گوید:

ما توانستیم زمین بازی بانکداری را از ابتدای فعالیت‌مان عوض کنیم، گفتمان بانک‌داری زبانی است که بانک‌ها با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. ما نمی‌خواستیم ادبیات حکمرانی بر مشتری داشته باشیم بنابراین فرهنگ جدیدی برای ارتباط بین مشتری و بانک ایجاد کردیم و سعی داشتیم ادبیات صمیمانه‌ای داشته باشیم که فکر می‌کنم موفق شدیم چنین اتفاقی را رقم بزنیم.

رضا حیدری، مدیرعامل بلوبانک

او از رسیدن تعداد کاربران و مشتریان بلو به ۱۰ میلیون نفر خبر می‌دهد: «ما توانسته‌ایم یک خانواده ۱۰ میلیونی را تشکیل بدهیم که میانگین سنی آن‌ها ۳۳ سال و ۱۰ ماه است. با همراهی این تعداد و ثبت رکوردهای جالب و جذاب فضای جدیدی را خلق کنیم. الان در حال تجربه رویایی هستیم که در زمان شروع فعالیت‌مان داشتیم.»

بلوبانک با یک تیم ۵۰ نفری فعالیتش را آغاز کرد و حالا یک خانواده ۷۰۰ نفری است

به گفته او، بلو ۶ سال قبل با یک تیم ۵۰ نفری فعالیتش را آغاز کرده و فضای بانک‌داری نئوبانکی را شکل داده است اما حالا تبدیل به یک خانواده ۷۰۰ نفری شده و به دنبال این است که همان فضا و اهداف که از ابتدا داشته را دنبال کند.

البته مدیرعامل بلو می‌گوید این نئوبانک هنوز رویاهایی بزرگی دارد: «ما هنوز هم رویاهای بزرگی در سر داریم. می‌خواهیم زمانی برسد که در ایران حتی یک گوشی هوشمند نباشد که اپلیکیشن بلو روی آن نصب نشده باشد.»

حیدری در ادامه به زمان کوتاه ۷ دقیقه‌ای برای افتتاح حساب در بلوبانک می‌گوید و اضافه می‌کند: «با این فرایند کوتاه‌مدت افتتاح حساب صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان ۱۰ میلیون مشتری که امروز داریم انجام داده است. در واقع، مجموعا ۱۸ میلیون ساعت معادل ۷۵۰ هزار روز یعنی به اندازه ۲ هزار و ۵۵ سال در زمان آن‌ها صرفه‌جویی شده است.

بلو با هدف تغییر تجربه مشتری از بانک آغاز به کار کرد

امین فرشچی، معاون مدیرعامل بلو، نیز در ادامه این مراسم به سال ۹۸ و آغاز فعالیت بلوبانک اشاره کرد و هدف از خلق بلو را تغییر تجربه مشتری دانست:

به دنبال این بودیم که تجربه مشتری را تغییر بدهیم، با این هدف و همه چالش‌هایی که داشت وارد مسیر طراحی محصول شدیم. این اتفاق را در آن سال‌هایی انجام دادیم که دستورالعمل‌های بانکی سفت و سختی وجود داشت. برای مثال، ما به مفاهیم بنیادی احراز هویت برگشتیم و براساس آن محصولی طراحی کردیم که این فرایند را در کمترین زمان و بیشترین سهولت فراهم کنیم.»

امین فرشچی، معاون مدیرعامل بلو

او در ادامه به بعضی سرویس‌های بلو اشاره کرد که همگی بر مبنای دیتایی که از عملکرد و نیازهای کاربران این نئوبانک وجود داشته، خلق شده است. به گفته فرشچی، در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون مشتری بلو ۳۱ میلیون تراکنش موفق از طریق سرویس شارژ خودکار بلو داشته‌اند.

۳.۵ صدم درصد؛ نرخ نکول وام‌های بلو

معاون مدیرعامل بلو به سرویس وام نیز اشاره می‌کند: «یک بانک تا زمانی که وام ندهد بانک نیست. پیچیدگی‌های زیاد در طراحی محصول وام وجود داشت چون هم چالش‌های رگولاتوری را داشتیم و هم چالش‌هایی برای تامین و عرضه وام. با این حال موفق شدیم تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۵ هزار میلیارد تومان با نرخ نکول ۳.۵ صدم درصد ارائه کنیم.»

روزانه بیش از ۲۵ هزار ارتباط با تیم پشتیبانی بلوبانک برقرار می‌شود

اشکان پرپنچی، مدیر تیم پشتیبانی بلوبانک، در ادامه این رویداد از سرویس بلولاین برای ارتباط با مشتریان گفت که در حال حاضر ۱۶۰ نفر عضو آن هستند. پرپنچی می‌گوید:

ما می‌خواهیم مشتری هرچه راحت‌تر بتواند با ما در ارتباط باشد و بتوانیم سهولت را برایش فراهم کنیم. این سرویس در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته، یعنی همیشه به وقت همه‌جا، در دسترس است و روزانه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی و ۷ هزار و ۵۰۰ ارتباط بر مبنای چت آنلاین را پوشش می‌دهد. یعنی روزانه بیش از ۲۵ هزار ارتباط با مشتریان را مدیریت می‌کنیم.

اشکان پرپنچی، مدیر تیم پشتیبانی بلوبانک

مدیر تیم پشتیبانی بلو با بیان این که تیم پشتیبانی بلو موفق شده ۹۴ درصد رضایت کامل از پاسخ‌گویی را به دست بیاورد، اضافه کرد: «تلاش‌مان این است که در یک تماس و یک ارتباط مشکل را حل کنیم اما گاهی چالش‌ها فنی است و زمان بیشتری می‌بَرَد.»

پرپنچی می‌گوید تمایز واحد پشتیبانی بلوبانک نه فقط به خاطر همیشه در دسترس بودن یا ارائه خدمات بلکه در ادبیات و گفتمان و لحن بلولاین هم وجود دارد چراکه می‌خواهیم ارتباط‌مان انسانی و دوست‌داشتنی باشد.

صدور ۱۲ میلیون کارت برای مشتریان بلوبانک

فرزاد رزم‌آهنگ، مدیر واحد صدور و توزیع بلوکارت، نیز در این مراسم از صدور و ارسال بیش از ۱۲ میلیون بلوکارت خبر داد. به گفته او، میانگین زمان تحویل بلوکارت در تهران از زمان سفارش ۲ روز و در شهرستان ۶ روز است. او در خصوص قابلیت انتخاب زمان ارسال کارت در شهرهای مختلف کشور گفت:

انتخاب زمان تحویل توسط کاربر ابتدا در تهران امکان‌پذیر شد و از ۳ هفته پیش در کرج هم این امکان را فراهم شد. به‌زودی این امکان برای کاربران در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز نیز فراهم خواهد شد.

فرزاد رزم‌آهنگ، مدیر واحد صدور و توزیع بلوکارت

رزم‌آهنگ می‌گوید تا امروز ۹۲ درصد تحویل به‌موقع بلوکارت انجام شده و تیم صدور و توزیع کارت‌های بلوبانک در تلاش است این ۸ درصد تحویل باتأخیر را کاهش بدهد. او در خصوص تفاوت کارت‌های بلو با سایر کارت‌های بانکی هم می‌گوید: «بلو اولین نئوبانکی بود که از تکنولوژی لیزر برای طراحی اطلاعات روی کارت استفاده کرد. یکی از مزیت‌های چنین کارت‌هایی این است که مشتریان دغدغه پاک شدن اطلاعات کارت را ندارند.»

مدیر واحد صدور و توزیع بلوکارت از صدور کارت‌های جدید بلوبانک خبر می‌دهد و می‌گوید: «بلوکارت‌های جدید در راه هستند، منتظرشان باشید.»

بلوبانک ماهانه ۴۵۰ هزار ویدیوی احراز هویت دریافت می‌کند

صدف بکتاشی، مدیر احراز هویت بلوبانک، نیز در ادامه این مراسم به فرایند سریع افتتاح حساب و احراز هویت در بلوبانک اشاره کرده و می‌گوید:

فرایند افتتاح حساب در بانک‌های سنتی در شهر شلوغی مثل تهران یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان می‌برد اما در بلو این فرایند کمتر از ۷ دقیقه طول می‌کشد. احراز هویت هم در روزهای اول فعالیت بلوبانک ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بود اما در حال حاضر این فرایند ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

صدف بکتاشی، مدیر احراز هویت بلوبانک

تیم احراز هویت بلوبانک در روزهای آغاز فعالیت این نئوبانک ۳ نفر بوده و اکنون ۶۰ نیرو دارد. به گفته مدیر احراز هویت بلوبانک، این نئوبانک در ابتدای کار خود ماهانه ۱۵۰ هزار ویدیوی احراز هویت دریافت می‌کند اما اکنون تعداد این ویدیوها به ۴۵۰ هزار ویدیو رسیده است.

بلوجونیور؛ خلق تجربه مالی مفید برای کودکان و نوجوانان

احمد ابراهیمی، معاون مدیرعامل بلوبانک، نیز در این مراسم از تجربه بلوجونیور، که بانک ویژه ۷ تا ۱۸ ساله‌هاست، گفت:

ما در بلوجونیور فکر می‌کنیم ارتباط مستقیمی بین چالش‌های مالی دوران بزرگ‌سالی افراد و تجربه‌های مالی و بانکی دوره کودکی و نوجوانی آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل، می‌خواهیم برای دوران کودکی و نوجوانی افراد یک تجربه‌ مالی و بانکی خوب خلق کنیم. 

احمد ابراهیمی، معاون مدیرعامل بلوبانک

به گفته معاون مدیرعامل بلوبانک، اکنون تعداد کاربران ورودی بلوجونیور ۱۲ برابر شده و تعداد کاربرانش به ۴۳۰ هزار کاربر رسیده است. او در ادامه می‌گوید: «در حال حاضر، ۲۵ میلیون تراکنش بانکی در بلوجونیور انجام می‌شود و ۶۰ درصد کاربران آن در بازه سنی ۱۰ تا ۱۸ سال هستند.» در رویداد امروز از کارت‌های جدید بلو جونیور با شکل و طراحی جدید آن رونمایی شد.

 ۴۰ درصد از منابع اعتباری که ازکی‌وام به کاربران بلو داده به افرادی خارج از تهران اعطا شده است

مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام، که همکار بلوبانک در بخش ارائه وام است نیز در این انتهای این مراسم از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وامی که از طریق ازکی‌وام به به ۷۰ هزار نفر کاربر بلو اعطا شده خبر داد و هم‌چنین اضافه کرد که ۹۵۰ میلیارد تومان قسط این وام‌ها تاکنون بازگشته است.

به گفته مدیرعامل ازکی‌وام، ۴۰ درصد از منابع اعتباری که این مجموعه به کاربران بلو داده به افرادی خارج از تهران اعطا شده که از این تعداد ۷۰ درصدشان ساکن مناطقی هستند که کمترین پوشش بانکی در آن‌ها وجود داشته است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *