با توجه به دستورالعمل جدید تأمین اجتماعی ، اگر کارگر به دلیل ماهیت کار خود و نوع سمینار در زمان بازرسی در کار شرکت نکرده باشد ، نباید از عدم پذیرش لیست بیمه خود جلوگیری کرد ، مشروط بر اینکه این امر به شرط پذیرش لیست بیمه خود باشد. ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه این شواهد روابط کاری و روابط کاری را به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه این امر به شرط آنكه باشد ، به شرط آنكه به شرط آنكه این امر به شرط آنكه باشد ، کارفرمای دارد.
نسخه:
14 فوریه 1403 – 1:31
کد خبری:
52274
2
با توجه به دستورالعمل جدید تأمین اجتماعی ، اگر کارگر به دلیل ماهیت کار خود و نوع سمینار در زمان بازرسی در کار شرکت نکرده باشد ، نباید از عدم پذیرش لیست بیمه خود جلوگیری کرد ، مشروط بر اینکه این امر به شرط پذیرش لیست بیمه خود باشد. ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه این شواهد روابط کاری و روابط کاری را به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه ، به شرط آنكه این امر به شرط آنكه باشد ، به شرط آنكه به شرط آنكه این امر به شرط آنكه باشد ، کارفرمای دارد.
بسیاری از کارگران در بخش های مختلف اقتصادی همیشه از عدم مراقبت و نظارت بازرسان تأمین اجتماعی ابراز نارضایتی کرده اند. این امر باعث شده است كه برخی از كارفرمایان از بیمه كردن كارگران خودداری كنند یا حتی سوابق بیمه خود را رد كنند.
براساس گزارش ها ، در برخی از سمینارها و شرکت ها ، کارگران دریافتند که سوابق بیمه آنها به دلایل مختلف توسط سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل یا رد نشده است. طبق قوانین ، با این حال ، بازرسان اجتماعی موظفند وضعیت کارگران بیمه را بررسی کنند و از نقض کارفرمایان جلوگیری کنند.
یک کارگر در یک سمینار تولید در تهران گفت: “من سالها در این سمینار کار کرده ام ، اما وقتی برای دریافت تجربه بیمه آمدم ، فهمیدم که فقط نیمی از بیمه من رد شده است. من این را دنبال کردم ، اما کارفرما ادعا می کند که بازرسان تأمین اجتماعی از سمینار بازدید کرده اند و مشکلی نیستند!
این مشکل در بخش های مختلفی از جمله صنعت ساخت ، تولید و خدمات یافت می شود. برخی از کارگران حتی فشار کارفرمایان را برای امضای برگه برای عدم درخواست بیمه گزارش می دهند ، که این ضعف نظارت را نشان می دهد.
سایر مشکلات در زمینه بیمه از این واقعیت ناشی می شود که برخی از کارگران در خارج از کار سمینار کار می کنند که بازرس تأمین اجتماعی به سمینار رسید ، کارگر در محیط حضور ندارد. همین مسئله باعث شد او بیمه کند.
به دنبال برخی از شاخه های تأمین اجتماعی نشان می دهد که بسیاری از بازرسان یا به سمینارها نمی روند و یا به دلیل حجم زیاد پرونده ها مجاز به در نظر گرفتن نیستند. برخی از کارگران همچنین گفته اند که شکایات آنها نتیجه گیری نشده است و کارفرمایان همچنان از بیمه بهره مند می شوند.
کارشناسان معتقدند که برای حل این مشکل ، تأمین اجتماعی باید نظارت خود را افزایش داده و به شکایات کارگران به صورت الکترونیکی و بلافاصله اجازه دهد. آنها همچنین باید با کارفرمایانی که از بیمه کارگران خود امتناع می ورزند ، برخورد کنند.
با توجه به دستورالعمل جدید سازمان تأمین اجتماعی ، اگر کارگر به دلیل ماهیت کار خود و نوع سمینار در زمان بازرسی در این کار شرکت نکرده باشد ، از ناتوانی بازرسان نباید از پذیرش وی جلوگیری شود لیست بیمه ، مشروط بر اینکه شواهد ارتباط کاری را نشان می دهد.
با توجه به افزایش مشکلات بیمه کارگران و کاهش اثربخشی بازرسی تأمین اجتماعی ، برای جلوگیری از حقوق کارگران باید اقدامات جدی تری انجام شود. در غیر این صورت ، این فرایند ممکن است نارضایتی را افزایش داده و امنیت محل کار را کاهش دهد.